گروه: اخبار استان خبر: 142284 / تاریخ انتشار : 1398/10/19 ساعت : 20:06
معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت زیرساخت راه های کشورگفت:

۳۳۰۰کیلومتر راه آهن و1160کیلومتر آزاد راه در دست اجرا داریم/محور لنده-تشان کریدور جنوب به مرکز کشور

خادمی گفت: در حوزه های مختلفی راه امروز بیش از سه هزار و 300کیلومتر راه آهن در حال دست اجرا داریم و بیش از یک هزار و 160کیلومتر ازاد راه در حال اجرا است که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهند رسید.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ،معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت زیرساخت راه های کشور در آیین عملیات اجرایی محور لنده - تشان با گرامیداشت یاد و خاطره سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و و یادبود همه کسانی که در سانحه هوایی کشور جان خویش را از دست دادند گفت: شهادت سردار سلیمانی یکی از مهمترین خبرهای جهان بود و موفقیت سپاه در انهدام پایگاه امریکایی برای همه ما غرور آفرین بوده است.

 

وی در ادامه گفت:امروز در جنگی اقتصادی قرار داریم ولی گام های بزرگی در حوزه فعالیت های زیر ساختی در حوزه پروژه های عمرانی برداشته شد که حقیقتا قابل تقدیر است.

 

خیرالله خادمی تصریح کرد: در حوزه های مختلفی راه امروز بیش از سه هزار و 300کیلومتر راه آهن در حال دست اجرا داریم و بیش از  یک هزار و 160کیلومتر ازاد راه در حال اجرا است که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهند رسید.

 

وی تاکیدکرد: اقدامتی که در استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت نسبت به گذشته قابل توصیف نیست و از رشد خیلی خوبی برخوردار است و زمینه رشد اقتصادی مردم را فراهم کرده است.

 

مدیرعامل شرکت زیرساخت راه های کشور تصریح کرد: در حوزه های مختلف به خصوص در محور ارتباطی استان های خوزستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد بیش از ده میلیون نفر در حال تردد هستند که تکمیل فرآیند آزاد راه بهبهان، گچساران و فارس تا کنون بالای هشتاد میلیارد تومان اعتبار جذب کرده است.

 

خادمی گفت:  جاده پاتاوه _ دهدشت جاده نیست بلکه این یک کریدور مهم برای توسعه مرکز کشور به جنوب کشور از طریق استان کهگیلویه و بویراحمد است که چندین بزرگراه داریم که این مسیر ظرفیت جدیدی برای استان است.

 

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: مسیر پاتاوه_ دهدشت و لنده_تشان باعث تبدیل شدن کریدور بندر امام خمینی(ره) و آبادان به تشان_لنده به پاتاوه_ اصفهان است که خیلی مهم و ضروری است که باعث خروج استان از بن بست و اتصال چندین شهرستان به راه اصلی خواهد شد.

 

وی در ادامه گفت: شاخه این کریدور نیز مسیر دهدشت_چرام_ گچساران و بندر گناوه و بوشهر است که یک فرصت خیلی خوب برای استان کهگیلویه وبویراحمد است.

 

خادمی در ادامه تصریح کرد: تمام مسیر های کشور را رفته ام ولی جاده چرام _گچساران و گناوه یکی از بهترین مناطق گردشگری کشور خواهد که بیش از۱۰کیلومتر تونل ایجاد شد که امیدواریم با تامین اعتبارات لازم این مسیر به یک ترانزیت ملی تبدیل شودکه همت قرارگاه خاتم و وزرات دفاع هرچه سریعتر به بهره برداری اولیه برسد تا در پایان سال ۹۹ بتواینم با حضور رئیس جمهور افتتاح شود که اعتبار کلی آن بیش از سه هزار میلیارد تومان است که پروژه ای مهم برای کل کشور است.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از گذشته دور خدمت اقای هاشمی در زمان شهرداری وی بودیم که پیگیری های خوب وی برای این پروژه و تخصیص ردیف ملی گرفتن کار بسیار سختی بود ولی همه تلاش کردند و نتیجه این شد.

 

وی تاکیدکرد: کاهش قابل توجه این مسیر از ۱۳۷کیلومتر به ۴۷کیلومتر و رضایت مندی مردم و ترانزیت شدن این پروژه در پیوست پروژه پاتاوه -دهدشت در کمیسیون برنامه و بودجه تصویب شد و جز دو پروژه مهم کشور قرار گرفت در ضمره ماده ۲۳ قرار گرفت.

 

خادمی در ادامه اظهارکرد: انتخاب این مسیر واقعا سخت و سخت گذر است که امروز قطعه اول ۱۰کیلومتر قطعی شد و ۵/۵کیلومتر امروز بعد از برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکاری قوی و باتجربه  اجرایی خواهدشد.

 

مدیرعامل شرکت زیرساخت راه های کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم با حرکتی که شکل گرفته است بتوانیم با همکاری پیمانکار هرچه سریعتر به این پروژه سرعت ببخشیم و قطعات بعدی را به مشاور بسپاریم که عملیات اجرایی در فاز های بعد عقب نماند.

 

خادمی گفت: مدیرکل راه وشهرسازی استان و مجموعه استانداری نسبت به تکمیل محورهای لنده_الگن و لنده_تراب را هرچه سریعتر در دستورکار قرار دهند و ما نیز در بحث قیر همکاری خواهیم کرد.

 

معاون وزیر راه در پایان این جلسه از اقدام شایسته پیمانکار کهگیویه و بویراحمدی به پاس ساخت یادمان شهید سلیمانی و تخصیص مبلغ سیصد میلیون تومان صمیمانه قدردانی کرد.

انتهای پیام/

تبلیغات سروش زیر خبر
کلیدواژه
نظرات | 0 نظر
captcha
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به “ صبح زاگرس” ما می باشد.