گروه: اخبار استان خبر: 142429 / تاریخ انتشار : 1398/10/23 ساعت : 12:59

گرفتاری رسانه ها در سراب وعده های کاندیداها و فراموشی مردم/ تولد، بقا و مرگ‌ چند ماهه رسانه های انتخاباتی

رشد قارچ گونه رسانه هایی که صرفا فقط برای انتخابات طراحی و ساخته شده اند و هر چهار سال یک بار سر از خاک بیرون می آورند، در این روزها بیشتر شده و نقش آن ها در بسیاری از التهاباتی که در ایام انتخابات بوجود می آید بیشتر از بقیه است.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس رسانه های مختلف در جهان امروز رشد بسزایی داشته است، سینما، تلویزیون، رادیو، روزنامه، شبکه های اینترنتی ومجازی روز به روز پیشرفت های چشم گیری داشته و توسعه سطح رسانه های امروزی موجب شده تا دسترسی همه افراد جامعه به آن ها بیشتر و سریعتر شود. در این میان روزنامه ها، سایت های خبری و شبکه های اجتماعی بیشترین استفاده را در بین مردم داشته و مردم برای دسترسی به اخبار مختلف بیشتر از رسانه های اینترنتی و شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.

 
 در شهرستان کهگیلویه نیز بیشترین استفاده ای که از رسانه ها می شود در سطح انتشار اخبار و آن هم در سطح بخش های محدودی از جمله سیاسی و بعضا اقتصادی است که در همین بخش ها نیز بسیاری از افراد بدون کارشناسی ورود کرده و نه تنها تاثیر مثبتی در  حل این مشکلات ندارند بلکه خود موجب بروز مشکلات و معضلاتی نیز می شود.
 
 
این روزها که تب و تاب انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به مراحل حساسی رسیده است نقدهایی بر بسیاری از رسانه ها  وارد است.
 
 
رشد قارچ گونه رسانه هایی که صرفا فقط برای انتخابات طراحی و ساخته شده اند و هر چهار سال یک بار سر از خاک بیرون می آورند، در این روزها بیشتر شده و نقش آن ها در  بسیاری از التهاباتی که  در ایام انتخابات بوجود می آید بیشتر از بقیه است.
 
 
سایت ها و پایگاه های خبری با اسامی متعارف و نامتعارف که تازه سر از خاک بیرون می آورند چون نوزادی هستند که نیاز به رشد دارند و باید به بلوغ رسانه ای برسند و بعد به مسائل مهم و حساسی چون انتخابات بپردازند. چرا که ورود بدون تخصص در زمینه های مختلف مخصوصا فضای مجازی، موجب ایجاد مشکل و معضلاتی می شود که گاها موجب تشنج آفرینی و تشویش اذهان عمومی می شود. 
 
 
برخی از پایگاه های خبری،سایت ها و حتی خبرگزاری های شهرستان کهگیلویه  در ایام مختلف نتوانسته اند که از ظرفیت رسانه ای خود استفاده کننده و در راستای حل مشکلات اجتماعی،فرهنگی،سیاسی ،اقتصادی و سایر زمینه ها گام بردارند و تا حدود زیادی نتوانسته اند انتظارات مردم را برآورده کنند که با یک نظر سنجی ساده اما صادقانه می تواند صحت و سقم این مسئله را مشخص کرد.
 
 
برخی رسانه های کهگیلویه در سراب وعده های برخی کاندیداها گرفتار شده و رسالت های خود را به فراموشی سپرده اند و خود را وام دار آن ها کرده و به جای اینکه به مشکلات و معضلات  شهرستان بپردازند و با توجه به توانایی رسانه خود  در راه حل آن ها چاره جویی کنند، در هر مکان و زمانی نقش روابط عمومی کاندیداها را بازی می کنند و در این بین مردم را به فراموشی سپرده اند.
 
 
حال باید از این رسانه ها پرسید که آیا از رسالت های رسانه خبر دارید یا منافع شخصی خود را به منافع و مشکلات مردم ترجیح می دهید؟
 
 
انتهای پیام/
 
 
تبلیغات سروش زیر خبر
کلیدواژه
نظرات | 0 نظر
captcha
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به “ صبح زاگرس” ما می باشد.